مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
[caption id="attachment_621" align="aligncenter" width="455" caption="تصویر وضعیت سقاخونه محل پنج ماه پیش با 51 قفل"]تصویر وضعیت سقاخونه محل - پنج ماه پیش با 51 قفل[/caption]
[caption id="attachment_622" align="aligncenter" width="483" caption="تصویر وضعیت سقاخونه محل - هفته گذشته با 52 قفل"]تصویر وضعیت سقاخونه محل - هفته گذشته با 52 قفل[/caption]
در محله ما یه سقاخونه قدیمی هست که مردم خیلی بهش اعتقاد دارند.این سقا خونه بخشی از دیوار یکی از خانه های محله است. می گن همین چهار پنج سال پیش که صاحب خانه می خواسته خانه رو بکوبه و از نو بسازه قصد داشته سقا خونه را هم خراب کنه اما خوابی می بینه و از این کار منصرف می شه. صاحب خانه طوری خانه را تخریب و بازسازی می کنه که به این سقاخونه آسیب نرسه.
تعداد قفلهای این سقاخونه که تو یه محله مذهبی هم هست می تونه معیاری برای سنجش تقریبی مشکلات محل باشه. من دو عکس با فاصله نزدیک به 5 ماه از این سقاخونه گرفتم. مقایسه این دو عکس نشون می ده تعداد قفلها (مشکلات مردم) در طی این مدت از 51 به 52 رسیده. اما ترکیب قلها تغییر کرده. در این مدت 13 قفل قدیمی باز شدند و به جای اونها 14 قفل جدید بسته شده.
می شه اینطور نتیجه گرفت که ظاهرا وضعیت مشکلات زندگی مردم محله ما تغییر چندانی نکرده. و در ضمن در هر ماه به طور تقریبی دو نیم مشکل مردم حل می شه و دو نیم مشکل جدید برای افرادی دیگر پیدا می شه.
امیدوارم یه روز هیچ قفلی به این سقا خونه و در زندگی مردم  نباشه مخصوصا از نوع اون قفلهای گردن کلفت .
  • ۸۹/۱۱/۱۳
  • nasser mmn

قفل

سقاخانه

تهران

دعا

دین