مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هلن توماس

هلن توماس یکی از قدیمی ترین خبرنگاران گروه خبری کاخ سفید بود. هلن توماس به مدت پنجاه و هفت سال برای یونایتد پرس کار می کرد. و نخستین زن عضو و رییس انجمن خبرنگاران کاخ سفید بود. این خانم از سال ۱۹۶۱ در کاخ سفید به عنوان خبرنگار مشغول به کار بود و پس از چهل سال کار در کاخ سفید به عنوان یکی از مشهور ترین خبرنگاران ایالات متحده شناخته می شد. این خانم اما پس از یک مصاحبه در سال ۲۰۱۰ بلافاصله از کار برکنار و بازنشسته شد. اما این خانم چه چیزی در مصاحبه اش گفت که در یکی از آزاد ترین کشورهای دنیا باید از کار برکنار می شد.
خبرنگار در جشن سالانه یهودیان آمریکا از وی پرسید که نظر وی در مورد اسراییل چیست.
هلن گفت : اسراییلی ها باید گورشان را از فلسطین گم کنند.
خبرنگار : نظر بهتری ندارید ؟
هلن : یادت باشه که اسراییلی ها فلسطین را اشغال کرده اند
خبرنگار : خب اسراییلی ها باید کجا برن؟
هلن : برن به خانه ها شون
خبرنگار : خانه ها شون کجاست؟
هلن : لهستان و آلمان و ...
خبرنگار: یعنی شما می گید یهودی ها برگردند به آلمان و لهستان ؟
هلن: و آمریکا و هر جایی دیگه ای که ازش اومدند؟ چرا مردمی را که قرنها اونجا زندگی کرده بودند بیرون کردند؟
خبرنگار : شما تاریخ اون ناحیه (اسراییل) را می دانید؟
هلن : کاملا ! من اصلیت عرب دارم
مصاحبه هلن به سرعت منتشر شد و سه روز بعد وی از کارش در کاخ سفید برکنار شد.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helen_Thomas
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰

بحث جغرافیایی

مدتی پیش جایی مهمان بودیم که چند مهمان دیگر هم غیر از ما حضور داشتند . تلوزیون روشن بود و مسابقه از کی بپرسم داشت پخش می شد.مجری پرسید کدام قاره است که بیابان ندارد. گزینه ها هم اروپا و اقیانوسیه و آسیا و امریکا بود.
توجه مهمانها به این سوال جلب شد. یکی گفت اروپا . یکی دیگه گفت نه اروپا بیابون هم هم داره . یکی پرسید کجاش؟ جواب شنید که توی اسپانیا. باز یکی دیگه اومد وسط و گفت اسپانیا که توی اروپا نیست. بحث بین این دو نفر در مورد اسپانیا شروع شد که یکی دیگه پرید وسط و گفت شاید اقیانوسیه باشه که بیابون نداره. اسم اقیانوسیه که اومد یه نفر گفت راستی اقیانوسیه مگه همون استرالیا نیست. یکی دو نفری گفتند آره. بعد ادامه داد استرالیا که جزو آسیا شده ! تیم ملیش هم توی آسیا بازی می کنه. یکی دیگه جوابشو داد که نه بابا استرالیا از اول هم جزو آسیا بود مگه یادتون نیست تیم ملیشون با ایران بازی کرد برای جام جهانی !؟ همون سالی که با گل خداداد باختند . ... خلاصه این بحث ها ادامه یافت و من ترجیح دادم سرم به کار خودم باشه و دیگه نفهمیدم که دامنه این بحث به کجا انجامید.
  • nasser mmn