مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در کتاب مخزن الاسرار حکیم نظامی گنجوی این بیت را یافتم که به طور جالبی موید نظریه تکامل در آفرینش انسان است. نظامی در بیان آفرینش حضرت آدم چنین گفته :

بازپسین طفل پری زادگان             پیشترین بشری زادگان

چنین به نظر می رسد که نظامی آدم را زاده موجودات پیش از انسان که پری نامیده است می داند که البته این طفل دیگر پری نیست.

[caption id="" align="aligncenter" width="450" caption="مقبره نظامی در گنجه در میان مردمی که دیگر به زبان او سخن نمی گویند"]مقبره نظامی در گنجه[/caption]
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰

بوق های اعصاب خرد کن و بی پایان تماشاچیان افریقایی قطعا پدیده ی ناراحت کننده جام جهانی امسال است.اگر این بازی ها را دیده باشید احتمالا شما هم از صدای وز وز های بی پیان این بوقها کلافه شدید.
نه تشویقی ! نه فریادی ! به جاش فقط و فقط بوق. این بوقهای ناهنجار که vuvuzela نامیده می شه باعث نارضایتی مردم تماشاگر در قاره های دیگر هم شده تا جایی که یک سایت برای رای گیری برای ممنوع کردن این بوقهای مسخره راه اندازی شدهbanvuvuzela.com  که توصیه می کنم برید رای بدید . تا الان 74 هزار نفر به ممونعیت این بوق ها رای دادند. توی فیسبوک هم گروهی برای اعلام انزجار از این بوقها تشکیل شده. اما برگزار کنندگان می گن این بوقهای مسخره جزو سنت فوتبالی افریقاست و به خاطر گوشهای اروپایی ها حاضر نیستند این سنت احمقانه رو ترک کنند! توی سایتها هم ناراحتی زیادی از این موضوع دیده می شه . این سایت تیتر زده که بوق زدن جو جام جهانی را تباه کرده http://msn.foxsports.com/foxsoccer/worldcup/story/vuvuzela-drone-killing-world-cup-atmosphere?GT1=39011
این سایت هم مطلبی نوشته تحت عنوان فقط بوق !
http://www.sport24.co.za/Soccer/WorldCup/My2010WorldCup/Nothing-but-the-vuvuzelas-20100614
یه بنده خدایی هم پیشنهاد کرده تلوزیون صداهای زیر 300 هرتز رو کلا حذف کنه .
http://www.pocket-lint.com/news/33659/get-rid-official-vuvuzela-tv
افریقای جنوبی واقعا کشورمشکل داریه و با برگزاری این جام جهانی واقعا آبروی خودش رو برد! نا امنی  و دزدی (حتی از داخل اتاق تیم ها) ، درصد بالای ایدز ، مردم بیمار و دچار مرض بوق. اگر این جام قرار بود توی افریقا برگزار بشه دست کم می دادند به مصری ها یا الجزایری ها.
  • nasser mmn