مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
765px-Map_of_Geneva_in_1841.jpg
قلعه قدیمی شهر ژنو
طراحی ستاره شکل قلعه ها در دوره رواج توپخانه رایج شد
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰
آورده ان که روزی دیواری از خانه ی منعمی در زلزله فروریخت. وی بنایی فراخواند و به کار گمارد. ساعتی گذشت و بنا دیواری نو برآورد. خواجه بر دیوار نگریست و گفت دیوار کج است. بنای بولفضول پاسخ داد ای خواجه چون انتقاد کردی باید راهکار ارایه دهی و انتقاد بدون راهکار ابتر و نامقبول است تو خود اگر می توانی بیا دیواری راست بنا کن وگرنه همین را بپذیر.
خواجه از این سخن در شگفت شد. پس گردنی محکمی بر وی نواخت و گفت.ای احمق من تورا برای راهکارت آوردم اگر خودم می خواستم و می توانستم که توی احمق را نمی آوردم . نمی توانی برو راه خود گیر . بنایی دیگر را خواهم آورد.
در ضمن این را نیز بدان فهمیدن کجی دیوار نیازی به بنا بودن ندارد نیاز به چشم بینا دارد.
این گفت و بنای بولفضول را با لگدی بیرون انداخت و بنایی سر به زیر و ماهر بیاورد و دیوار را راست بر آورد.
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰

روح پرستش

ظاهرا آقای قراتی گرامی در جایی فرموده اند
نماز
بخوان روزه هم بگیر اگرقیامتی در کار نبود که ضرری نکردی
ایشان به حکم سرو کاری که با قرآن دارند حتما می دانند که انجام مناسک تنها وقتی سودمند است که مسبوق به ایمان و اعتقاد و نیت درست باشد .
اگر واقعا تفکر غالب در ستاد اقامه نماز بر اساس همین گفته جناب آقای قراتی است پس باید سر شکست در اشاعه نماز را در همین نادیده گرفتن باطن و روح نماز دانست.
پیش از این نیز ایشان ریا در برخی موارد از جمله اظهار به نماز خواندن در خیابان را مجاز دانسته بودند و حتی آنرا توصیه می کردند چون آنرا نوعی تبلیغ برای نماز می دانستند.
بعید نیست نمازهای اجباری که در دبیرستانها برپا می شود هم از همین دید و فکر سر چشمه گرفته باشد.البته من مدعی نیستم که آقای قراتی دخالت مستقیم در این کار داشته اند اما این کار میوه همین نوع تفکر است.
جناب آقای قراتی عزیز لطفا در این نظریات تجدید نظر کنید
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰
این روزها سریال وضعیت سفید  بهانه ایست برای یاد آوری دوران موشک باران و بمباران تهران . موشکهایی که الحسین نام داشتند و نوع تغییر یافته موشکهای روسی اسکاد بی بودند.
[caption id="" align="alignnone" width="300" caption="موشک الحسین"]موشک الحسین[/caption]
این موشکها بعدا در برابر آمریکایی ها هم مورد استفاده قرار گرفتند.
از رخدادهای عجیب و جالب دیگری که در دوره جنگ نفت کش ها اتفاق افتاد حمله یک هواپیمای عراقی میراژ اف یک به یک ناو امریکایی به نام استارک بود. این جنگنده عراقی به وسیله موشک اگزوست ناو را مورد حمله قرار داد و موجب آسیب جدی به کشتی و کشته شدن 37  ملوان امریکایی شدو دولت عراق بابت این اشتباه از امریکا عذر خواهی کرد و شایع شد که خلبان هم اعدام شده اما بعدها دولت عراق اعلام کرد که خلبان خطاکار زنده است.
 
[caption id="" align="alignnone" width="640" caption="ناو استارک"]ناو استارک[/caption]
[caption id="" align="alignnone" width="640" caption="محل برخورد موشک با ناو"]محل برخورد موشک با ناو[/caption]
از شیطنت های فرانسوی ها در جنگ ایران عراق دادن هواپیما های میراژ اف یک و موشکهای ضد کشتی اگزوست به صدام بود.کاری که حتی روسیه که پشتیبان اصلی عراق بود حاضر نشد انجام دهد.
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰
قیصر ویلهلم دوم آخرین امپراتور آلمان بود که در اثر شکست در جنگ جهانی اول از کار برکنار شد. القاب کامل این آقا اینه :
His Imperial and Royal Majesty Wilhelm the Second, by the Grace of God, German Emperor and King of Prussia, Margrave of Brandenburg, Burgrave of Nuremberg, Count of Hohenzollern, Duke of Silesia and of the County of Glatz, Grand Duke of the Lower Rhine and of Posen, Duke of Saxony, of Angria, of Westphalia, of Pomerania and of Lunenburg, Duke of Schleswig, of Holstein and of Crossen, Duke of Magdeburg, of Bremen, of Guelderland and of Jülich, Cleves and Berg, Duke of the Wends and the Kashubians, of Lauenburg and of Mecklenburg, Landgrave of Hesse and in Thuringia, Margrave of Upper and Lower Lusatia, Prince of Orange, of Rugen, of East Friesland, of Paderborn and of Pyrmont, Prince of Halberstadt, of Münster, of Minden, of Osnabrück, of Hildesheim, of Verden, of Kammin, of Fulda, of Nassau and of Moers, Princely Count of Henneberg, Count of the Mark, of Ravensberg, of Hohenstein, of Tecklenburg and of Lingen, Count of Mansfeld, of Sigmaringen and of Veringen, Lord of Frankfurt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_II,_German_Emperor
  • nasser mmn
  • ۰
  • ۰

اسلام لیبیایی

رهبر انقلابیون لیبی گفته حکومت بعدی بر اساس شریعت اسلام عمل خواهد کرد. این بنده خدا به عنوان دو مصداق بارزی که به ذهنش رسیده و احتمالا سالها هم ذهنش را مشغول کرده و حتما هم از دید وی بسیار مهم است مساله آزادی چند همسری و بانکداری بدون ربا را مطرح کرده. باید اعتراف کرد سالها دیکتاتوری حتی درک این بنده خدا ها از اسلام را تباه کرده. خدا به دادشون برسه. برای اینکه بهتر درک کنید چه آینده ای در انتظار این انقلابیون است بد نیست مقایسه کنید سطح شعارها و سخنرانی های رهبران انقلاب ایران را با این بنده خدا.
آدم عاقل واقعا دلش به حال این لیبیایی ها می سوزه. با این سطح فکرشون در مورد اسلام باید خدا به فریادشون برسه.
  • nasser mmn