مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
در کارتون مخترع منزوی معلم مدرسه اخراجی به پسر مخترع می گه مردم از نتایج کارهای علمی خوششون میاد اما چیزی را که نمی پسندند پرسشهاییه که علم برای اونها تولید می کنه.
بر عکس من فکر می کنم دست کم در ایران یکی از مشکلات مردم با علم تجربی اینه که چیزهایی را که مردم رازآلود و مبهم می دانستند علم برایشان آشکار می کنه . مردم با راز زدایی علم بیشتر مشکل دارند تا با پرسشهاش مگر اینکه با این پرسشها بر روی برگه امتحان برخورد کنند.
حتما شما هم دور و بر خودتان افرادی را می شناسید که وقتی صحبت از قوانین دقیق اقتصاد می شه دوست ندارند قبول کنند و دوست دارن فکر کنند چون روزی آدم دست خداست این قوانین چرت هستند. من نمی خوام قضاوت کنم که کی درست می گه اما می دونم که مردم دوست دارند با دنیایی راز آمیز زندگی کنند تا دنیایی که قوانین دقیق و محکمی بر همه رفتارش حکم فرماست و دانش تجربی دقیقا بر خلاف این جریان حرکت می کند.
توضیح ضروری: من وقتی می گم مردم شامل خود من هم می شود. من از این آدمهایی نیستم که خودم را کنار بکشم و بگم بقیه اینطوری هستند.
  • ۹۲/۱۰/۱۳
  • nasser mmn