مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
در روایات آمده که گاهی خدا انسانهایی را به ملایکه نشان می دهد و به آنها می نازد .مثلا هنگامی که جوانی توبه می کند و از ندامت اشک میریزد و یا زمانی که بنده ای در دل شب خالصانه به درگاه خدا نیایش می کند. اما شیطان به چه کسی می نازد؟
در جایی می خواندم که شیطان می گوید من از برخی از بازاری ها بسیار خوشنودم چرا که من با دروغ گفتن از آنها راضی می شدم اما خودشان سوگند دروغ را هم به آن افزودند. اما این مال خیلی سال پیش است. تاجر دروغگو دست کم با دروغ گفتنش منفعت مالی بدست می آورد. اما امروز اگر از شیطان بپرسیم به کی می نازد چه خواهد گفت. از دید من خواهد گفت مردم ایران . مردمی که گناهانی مرتکب می شوند که لذتی هم برایشان ندارد و آن هم آزردن دیگران است.آزردن دیگران با بردن آبرویشان و غیبت کردن و دروغ گفتن. مزاحمت برای همسایه . رانندگی بد و ایجاد تصادف . این مردمی که علی رغم این همه عیب و ایراد ٬ خودشان را از همه به ویژه از همسایگانشان بهتر می دانند. این مردم گل سر سبد دسته گلهای ابلیسند. شیطان به شما افتخار خواهد کرد .شمایی که گناه می کنید و اما لذتی هم نمی برید . شما بندگان مخلص ابلیسید.
  • ۹۱/۰۳/۰۸
  • nasser mmn