مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
در روایات مربوط به معراج آمده که در معراج به پیامبر اکرم وحی شد که در شبانه روز باید پنجاه نوبت نماز بخوانید.پیامبر در هنگام بازگشت از معراج حضرت موسی را دید و حضرت موسی به وی گفت پنجاه رکعت نماز برای قومت زیاد است بازگرد و تخفبف بگیر.پیامبر بازگشت و پنج نوبت تخفیف گرفت . باز در موقع بازگشت حضرت موسی را دید. حضرت موسی از مقدار تخفیف پرسید و پیامبر هم پاسخ داد موسی گفت چهل و پنج نوبت هم زیاد است بازگرد و تخفیف بخواه.خلاصه پیامبر به اصرار حضرت موسی آنقدر رفت و برگشت و درخواست تخفیف کرد که به پنج نوبت رسید. با خودم فکر می کردم ای کاش حضرت موسی در مورد روزه هم می پرسید و یک تخفیفی حسابی می گرفت. البته شاید به این دلیل از روزه حرفی به میان نیامده که روزه بعد از معراج واجب شده.
در هر حال من برای همین تخفیف هم از صمیم قلب از حضرت موسی سپاسگذارم.
  • ۹۰/۰۵/۲۹
  • nasser mmn