مرقومات

مرقومات من

مرقومات

مرقومات من

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آلمان پس از جنگ اول صحنه رقابت مشوش احزاب مختلفی بود که هیچیک دارای اکثریت لازم برای اعمال قدرت نبودند.در این صحنه آشفته حزب نازی به رهبری هیتلر کم کم جایی برای خودش باز می کرد.در سال 1932 پس از چندین سال تلاش حزب نازی موفق شده بود نزدیک به یک سوم مجلس آلمان را دراختیار بگیرد.پس از یک اءتلاف موقت، برای نخستین بار یک عضو بلند پایه نازی به نام گورینگ توانست به ریاست مجلس انتخاب شود.این نخستین بار بود که حزب نازی توانسته بود یک پست مهم را تصاحب کند.

از این دوره به بعد اتفاقات عجیب و غریبی در مجلس آلمان  رخ می داد. نخستین اتفاق جالب پس از انتخاب گورینگ زمانی رخ داد که پاپن نخست وزیر وقت آلمان به مجلس آمد و قصد داشت فرمان انحلال مجلس را که به امضای رییس جمهور و خود وی رسیده بود در مجلس بخواند.

[caption id="" align="alignleft" width="225" caption="گورینگ"]گورینگ[/caption]

پاپن با کیفی قرمز رنگ که همه می دانستند حاوی فرمان انحلال است وارد مجلس شد.در ابتدای جلسه یکی از نمایندگان کمونیست از گورینگ درخواست کرد که

[caption id="attachment_160" align="alignleft" width="224" caption="پاپن"]پاپن[/caption]

دستور جلسه تغییر کند. گورینگ با پیشنهاد وی موافقت کرد. پاپن که حدس می زد دسیسه ای در پی باشد بلند شد و از رییس مجلس (گورینگ) درخواست وقت برای صحبت کرد.

گورینگ به طرز واضح و مسخره ای وانمود می کرد که صدای او را نمی شنود.پاپن که عصبانی شده بود جلوی سکوی مجلس رفت و با صدای بلند و در حالی که برگه فرمان را در هوا تکان می داد درخواست وقت برای صحبت می کرد اما گورینگ حتی به وی نگاه هم نمی کرد.

در همین حین گورینگ اعلام کرد دستور جلسه تغییر کرده وبر اساس پیشنهاد نمایندگان قرار است برای برکناری نخست وزیر و دولت رای گیری شود.پاپن که بسیار خشمگین شده بود به کنار صندلی گورینگ رفت و کاغذ فرمان را روی میز کوبید اما گورینگ باز هم وانمود می کرد که اصلا وی را نمی بیند ! در بین داد فریادهای پاپن رای گیری انجام شد و دولت برکنار شد.

پس از رای گیری گورینگ کاغذ را از روی میز برداشت و فرمان انحلال مجلس را خواند ! بعد گفت این فرمان به امضای نخست وزیری رسیده که اکنون برکنار شده است پس اعتباری ندارد ! به این ترتیب کابینه پاپن به مسخره ترین وجهی برکنار شد.